مدیران فروشگاه های خرده فروشی به خوبی میدانند که طراحی سازه هایی که بر روی کف فضای فروشگاه نصب می شوند و ساز و کارِ خرید مشتریان ، همگی از اصول علمی و روانشناختی پیروی می کنند . گروه هایی که برای نظرسنجی و بررسی دیدگاه مشتریان نسبت به محصولات انتخاب می شوند ، اطلاعات بدست آمده از فروش و روان شناسی عمومی به کمکِ مدیران فروشگاه ها آمده اند تا عادات و رفتارهای خریدِ مشتریان را بشناسند و از این طریق الگو هایی را برای طراحی و ساخت و نصب تجهیزات ، سازه ها و قفسه های فروشگاهی جهت تأثیرگذاری بر رفتار مشتریان فرمول بندی و تدوین کنند . معمولا بخش قابل توجهی از هایپرمارکت ها و سوپرمارکت ها از الگوها و اصول بنیادین خاصی برای ترغیب مشتریان به ورود به فروشگاه و گردش در میان قفسه ها و صرف پول پیشتر استفاده می کنند.
بسیاری از مدیران نیز از ایستگاه هایی مانند اغذیه فروشی ، خودپرداز ، کافی شاپ ، تنقلات فروشی ، داروخانه های غرفه ای یا استندهای فروش لوازم آرایشی ، بهداشتی و تزئیناتی برای ترغیب مشتریان به ایستادن در نقاط خاصی از فضای فروشگاه استفاده می کنند . خدمات و تسهیلاتی که در این غرفه ها و ایستگاه ها به مشتریان ارائه می شود مشتریان را تشویق می کند تا علاوه بر خرید….. ادامه مطلب
اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.