اولین ریبون که به شما معرفی می کنیم ریبون وکس یا Ribbon wax  می باشد . در حال حاضر ارزان ترین ریبون می باشد که البته بیشترین استفاده را روی لیبل های کاغذی دارد .این ریبون دارای دارای نقاط ضعفی است از جمله این که مقاومت چندانی از نظر پاک شوندگی ندارد و در مقابل سایش و شستشو و شرایط محیطی نیز مقاومت چندانی ندارد ، اما در انواع رنگ های مختلف موجود می باشند .

دومین ریبون وکس رزین یا Ribbon wax - resin  می باشد  مقاومت و کیفیت چیزی مابین ریبون های وکس و رزین می باشند و قابلیت چاپ بر روی همه انواع لیبل ها را دارا میباشد و از کیفیت چاپ مطلوبی نیز بهره برده و ماندگاری چاپ آنها نیز مناسب می باشد.
سومین ریبون رزین یا Ribbon resin است که این نوع ریبون ها کیفیت چاپ بالایی دارند و بیشتر برای چاپ بر روی لیبل های متال ، پی وی سی و تایوک استفاده می شوند زیرا چاپ روی این لیبل ها خیلی حساس می باشد و سالهای سال ماندگاری را می طلبد . البته از این نوع ریبون ها در چاپ بر روی لیبل های دیگر هم میتوان استفاده کرد. همچنین در رنگ های مختلف نیز موجود می باشند.

چهارمین و آخرین ریبون ، ریبون سوپر رزین می باشد که برای مصارف خاص به کار می رود برای چاپ روی لیبل اموال و پی وی سی به کار گرفته می شود و در مقابل شوینده های قوی مقاومت بیشتری دارند 

ریبون